Het nut van een schrijfcursus en hoe je opeens inspiratie krijgt

Schrijven maar!

Schrijven maar!

Heb ooit één keer een schrijfcursus gedaan. Zelden zo weinig geschreven, niet in de cursus maar ook niet meer daarbuiten. Wat heb ik ervan geleerd? Als ik wil schrijven dan schrijf ik. Als ik een schrijfcursus doe dan stel ik het schrijven uit want dan blijk ik opeens heel druk aan het ‘cursussen’. Geen cursussen meer. En zeker niet een cursus waarin de cursusleidster de tafels in een U-vorm heeft opgesteld en dan een appel in het midden op een tafel neerlegt en zegt: “Nou schrijven maar!”

Ze bleek bij nader inzien (ik had me te spontaan aangemeld) iemand die niet echt veel schreef zelf. De cursus heb ik niet meer afgemaakt, ik ben boeken gaan lezen op de avonden dat ik eigenlijk cursus had. Dat spijbelen voelde heerlijk. Misschien moet ik toch juist weer eens een cursus doen; ik hou erg van lezen maar kom er veel te weinig aan toe.

Wacht… zou ik me aan moeten melden voor een leesclub?  zodat ik ….

5 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen

5 Reacties op “Het nut van een schrijfcursus en hoe je opeens inspiratie krijgt

  1. Nooit gedaan maar volgens mij een goedkoop alternatief voor dure schrijfcursussen. Bovendien is het vaak een invulling/opdracht op schrijfcursussen: elkaars werk lezen.
    Voor mij geldt: gaan zitten en schrijven. Hoe vaker, hoe beter. Hoe minder afleiding hoe beter. Als ik schrijf, vergeet ik de tijd, is er geen tijd en tegelijkertijd heb ik alle tijd. Ik geloof dat hier wel een blog uit voort kan komen. Dank voor de inspiratie!

    Like

  2. Dankje voor je artikel. Ik zit er zelf wel eens over te denken om een schrijfcursus te volgen. Die dingen zijn vaak zo duur. Misschien wel jammer van het geld.

    Like

  3. Tessa | 52druppels.nl

    haha leuk geschreven! moeten schrijven werkt voor mij ook niet… gewoon schrijven als er iets in je kop komt!

    Like