Rommelige beach look, net terug van het strand!

kenia 875Heee, Juffie, net terug van het strand? Jee, wat zit je haar heerlijk rommelig. Helemaal Zomer 2015, die rommelige beach look!

Onlangs kreeg ik een monstertje (ieniemienie 10 ml ) van ‘mijn’ kapster. Die monsters zijn blijkbaar voor mensen die niet meer zoveel haar hebben…Ik kon er net één kant van mijn haar mee insmeren.

Nieuw assortiment

Voorheen verkocht mijn kapster altijd relatief goedkope tubes van een Italiaans merk. Met één tube deed ik minstens een jaar, misschien wel langer. Als ik geweten had dat ze die relatief goedkope tubes niet meer wilde verkopen, had ik er destijds een stuk of 5 gekocht zodat ik even vooruit kon. Via internet blijkt niet echt een optie of ik moet nog een hele rits andere tubes en potjes kopen, dan komen ze het “gratis” brengen.   Helaas, ik wist niet dat het opeens tijd was om over te schakelen op een Fan-Tas-Tisch natuurlijk trendy merk. Zo gaat het vaker. Heb je net iets goeds gevonden dan moet er weer iets “Nieuws” komen. Meestal zijn al die nieuwe producten erg geparfumeerd en daar heeft je neus misschien iets aan (soms veel te veel)  maar je haar/huid toch helemaal niets?

Sorry maar helaas

“Sorry ik heb die tubes niet meer. Wel heb ik dit, echt héél fijn” en ze wijst naar de vierkante doosjes die op de planken van stoer steigerhout gemaakte schappen staan. Werkelijk een hele rij simpel uitziende vierkante doosjes in bruinachtig papier met een Hawaïaanse  klinkende naam. Waarschijnlijk komen de ingrediënten ook uit Hawaï . Moisty seaweed, die moest ik hebben volgens mijn kapster. Ze gebruikt het zelf ook.

  • Een kanttekening trouwens: ik moet de neiging onderdrukken om Hawaaaiaaans te schrijven

kenia 951

Een olievrije texturizer, met een stevige hold, voor een rommelige beach look. Geeft onmiddellijk volume en textuur aan het haar. Zorgt voor een nonchalante en uitdagende uitstraling, alsof je lekker uitgewaaid bent op het strand.

An oil-free texturizer for a tousled beach look. Gives hair immediate volume and texture. Gives a casual, enticing look as though you have just had a nice windy walk on the beach.*** (Geen kans missen om Engels te leren, dan weet ik meteen wie ze bedoelen als ze roepen: “You with the tousled beach look, yes you!”

Op het monstertje staat ook nog eens:

A gift with love.

Natuurlijk wil ik er elke dag uitzien alsof ik net terug ben van het strand. Omslagdoek om, gezond gezicht en vooral die rommelige beach look. Natuurlijk, eenvoud. Wat een goed idee. Bovendien dierproefvrij en zonder parabenen. Daar valt niets tegenin te brengen.

Ongerept

Tot ik op de website zie wat het kost, een  tube, pot of fles. Juist: een ei voor de stevige hold, een avocado, olie voor wat moist en wat honing (enticing!) door je haar. De crisis mag dan wel voorbij zijn, we hebben geleerd dat we veel meer (goedkoper) zelf kunnen dan we dachten. En dat het nog leuk is ook. Je zou bijna zelf een bedrijfje beginnen in natuurlijke producten: http://www.ongerept.nl. Rappen over ongerept of ze reppen over ongerept maar nu roep ik mezelf even tot orde.

Online recepten voor een masker voor droog haar bij de vleet, dus je hebt “ongerept” niet nodig . Hoewel, de website is op dit moment nog te koop.

Goed, voor vandaag ben ik klaar met de natuur.  Ik groet u, en ga lekker de rest van de dag uitwaaien.

Reacties staat uit voor Rommelige beach look, net terug van het strand!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Duurzaamheid, Inspiratie

Reacties zijn gesloten.