Twijfel of ik dit wel moet plaatsen? Ode aan Bowie

Het ging een beetje knagen: reageren op anderen  als uitgangspunt? Bowie gebruiken? Ik bleef maar “op de sukkel”  zoals ze het in het Vlaams wonderschoon verwoorden. Dus leg ik het jullie, mijn lezers voor. Het kan natuurlijk zijn dat jullie te druk zijn met nieuwe ideeën en geen tijd hebben voor reacties op reacties. Ga daar dan vooral mee door!

Te veel Bowie?

Vandaag las ik in een krant het antwoord op de vraag of er te veel aandacht wordt besteed aan David Bowie sinds zijn overlijden. Grappig natuurlijk dat je door die vraag te stellen nogmaals…

DSC03256

Te weinig Bowie

Bij mij was die vraag niet opgeborreld. Sterker nog: er is wat mij betreft te weinig Bowie in de wereld. Jezelf ontdekken, uitvinden, dichtbij jezelf blijven zonder te schreeuwen, de spotlights te zoeken, onaangepast gedrag vertonen waar anderen aanstoot aan kunnen nemen; het is verfrissend. Het vergt moed om niet dàt te doen wat iedereen al doet omdat het de trend is. Blijven zoeken, experimenteren, creatieve bronnen aanboren, inspirerende boeken lezen en inspiratie verwerken, mensen spreken die je wijzer maken en uitdagen. De urgentie voelen dat je vandaag doet wat je moet doen, uit je comfort zone stappen. We hebben niet zoveel tijd.

“As you get older, the questions come down to about two or three. How long? And what do I do with the time I’ve got left?” David Bowie

Bowiëen

Tegenwoordig word je “authentiek” genoemd als je afwijkend gedrag vertoond omdat dit als bijzonder beschouwd wordt. Misschien een idee om als dank aan wat Bowie oproept en aanboort, zelf verder te gaan. Geen Bowie-imitatie, wél eigen creatie. Enfin, jullie hebben het al lang begrepen. “Bowiëen” doet een mens goed.

Trouwens, laat je niets wijs maken, zeker niet door mij, maar vind het zelf uit. En bij twijfel…

“I don’t know where I’m going from here, but I promise it won’t be boring.” David Bowie

 

 

Reacties staat uit voor Twijfel of ik dit wel moet plaatsen? Ode aan Bowie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Inspiratie

Reacties zijn gesloten.