Sukkel die ik ben, ik had moeten omdraaien!

IMG_5066
In een mensenleven – als je geluk hebt – moet je een aantal keren een nieuw matras aanschaffen. De eerste pakweg 18 levensjaren is dat meestal niet jouw zaak maar die van je ouders. Het is dan niet iets waar je slapeloze nachten van hebt. Je hebt dan wel andere dingen aan je hoofd en aanvaardt dat wat er is. Je hobbelt wat jaren verder, en in je studententijd ben je er meestal ook niet mee bezig want ach je verhuist regelmatig en dan is het superhandig als je een matras wat kunt vouwen en niet al te veel aan wilt sjorren of doen. Tenminste zo verging het mij destijds. Herinneringen aan het één keer  per maand keren van de matras heb ik totaal niet.

Eens komt die dag

Hoe anders is het als je ouder wordt en soms ietwat stijver. Je kunt druk gaan sporten, yoga, fitness, pilates en wat al niet meer MAAR je ontkomt er niet aan. Op een dag besef je: het ligt aan mijn matras! In die fase ben ik.  Echter het blijkt een enorme studie. Alsof het gaat over je beroepskeuze, je moet een heel circuit door.

Welk matras hoort bij mij?

De informatie is overweldigend (dank internet!) en mensen die matrassen verkopen overladen je met informatie die je allemaal na wilt zoeken. Hoe betrouwbaar is die vriendelijke verkoper die je oude matras wel weer opnieuw kan vullen zodat ie weer jaaaaren meegaat?

En al snel komt daarbij:

  • moet ik werkelijk de matras altijd één keer per maand omdraaien?
  • verend of stug, blijft dat wel verend en wordt het niet kuilerig en stug: wordt dat ooit aangenaam?
  • warm of koud – klimaatopwarming?
  • latex, polyether, traagschuim, koudschuim, pocketvering – tsja
  • oppassen voor goedkope troep uit China (hoe zie ik dat?)

IMG_6417Ik heb het nog even niet over een lattenbodem of een… Zal ik uit logeren, daar waar iemand anders een matraskeuze heeft gemaakt? Sommige dilemma’s zijn mijn eigen schuld want als ik braaf had gedaan wat hoort, dan zou ik niet alweer (na 8 jaar) een nieuwe matras nodig hebben gehad. Sinds die tijd is er alweer zoveel nieuws op de markt (en blijkbaar ook ‘goedkope troep’die wel moet onderscheiden van de echte goeie matras)

Zucht, ik slaap er nog maar een nachtje over,  in mijn kuilerige bed waarvan ik de matras NIET elke maand heb omgedraaid.

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, imperfectie

Een Reactie op “Sukkel die ik ben, ik had moeten omdraaien!

  1. Nicoline

    Volgens de Consumentenbond is de Beste Koop, de Beddenreus Pocket comfort X1000, kost nog geen €150

    Like

Geef een reactie

