Een berichtje voor de drager van mijn handschoenen

 

IMG_1727

Dit zijn natuurlijk niet de handschoenen waar het over gaat in dit blog. Die moet de vinder voor mij op de foto zetten.

Gisteren om 17,45 was ik al in De Jassenwinkel maar de aanblik van een te lange rij voor de kassa en de te harde muziek in de winkel maakten dat ik besloot om morgenochtend wel even terug te komen voor Die Jas. Morgenochtend was dus vanochtend.

Vanochtend was er dan toch echt iemand anders die net als ik de M-jas wilde omdat de mouwen van S te kort waren (zat niet lekker hè?). Tegen beter weten in heb ik nog even een S en L geprobeerd maar dat was slechts de tijd die ik nodig had om dit te verwerken. Jas  M was weg.

Momentje

Mijn jassenpasmoment had ik voor de spiegel in de winkel omdat ik geen zin had helemaal naar een pashokje te lopen waar alweer een kleine ophoping ontstond. Net als ik hadden anderen waarschijnlijk niet gedacht dat het zo winters koud zou worden. Op dit soort koude dagen dat ik handschoenen aan heb, heb ik meestal een rugzak bij me waar ik de handschoenen in kan doen als ik in een winkel ben. In die rugzak zitten ook nog vaak bibliotheekboeken en soms iets te drinken of te eten, maar dit terzijde. Omdat ik dit keer alleen maar even deze jas wilde kopen, had ik geen tas bij me en daarom had ik mijn handschoenen even op de grond gelegd bij het passen. Ik had de jassen netjes terug gehangen ietsje verderop van de spiegel(S en L weet u nog?) om vervolgens direct te beseffen dat de handschoenen nog bij de spiegel lagen. Even terug om ze te pakken.

Mis!

Dáár lagen ze niet meer. Er lag ook geen briefje bij van een nieuwe eigenaar. Ze waren weg.

Weer zo’n tegen beter weten in moment dralen in de winkel en zoeken op plekken waar ik helemaal niet geweest was. Wat een zinloze ochtend op deze manier. Een jas kopen die er niet meer is en terwijl je die wilt kopen je handschoenen “verliezen”. Ik probeerde nog om goed te kijken naar de mensen die er rondliepen en nee niemand had mijn handschoenen gezien. Het leek wel alsof iedereen vervolgens zijn eigen handschoenen nog wat krampachtiger vasthield waarop ik één jongen boos aankeek omdat ik vond dat hij wel heel blij was met zijn handschoenen, eikel!  Jullie merken het al, afreageren is nooit een goed idee maar ik had het even niet in de hand.

Wel even wassen

Mijn lichtblauw met witte handschoenen, buiten het winterseizoen tweedehands gekocht voor 2 euro. En beste nieuwe eigenaar: je moet ze wel even wassen hoor, want dat was wel weer even geleden en je moet ook goed uitkijken met de voering aan de binnenkant. Ze zijn weliswaar warm door de dubbele laag maar die voering is half stuk (en moet wel gemaakt) en daardoor moet je de tijd nemen om ze goed aan te doen. Ik weet niet of jij die tijd wel hebt want je was er binnen de minuut al weg mee. Ik hoop dat je ze waardeert want ik had er alweer 2 jaar plezier van en ze zijn juist voor deze koude dagen ideaal. Als ik had kunnen kiezen had ik trouwens een andere kleur gekozen en jij had natuurlijk ook geen keuze dus het is te hopen dat je niet ijdel bent. Dat lichtblauwe is niet met alle jassen te combineren.

Het lichtblauw was trouwens wel mooi te combineren met de jas die ik had willen kopen.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, imperfectie

Geef een reactie

