Met niets te vergelijken

IMG_5066

Terug van een mooie boswandeling buiten de stad,  fiets ik door een straatje met monumentale panden in de binnenstad. Opeens zie ik op de hoek een voor mij nieuw bedrijf: De Vergelijkgroep. 

Al verder fietsend ontstaat er een hele dialoog in mijn hoofd.

“Waar werk jij tegenwoordig?”

“Bij De Vergelijkgroep”

“Wat is dat?”

“Tja dat is een beetje moeilijk te omschrijven. Heel anders dan mijn vorige werk, niet vergelijkbaar.”

“Maar wat doe je daar dan precies? Je werkte toch eerst voor het Match Collectief”.

“Ja, dat klopt. Maar wat ik nu doe is daar niet mee te vergelijken. Het is zo speciaal. Het staat helemaal op zichzelf, een geheel nieuw concept. Heel innovatief”

“Nou vergeleken met mij doe jij toch altijd heel interessant werk. Het klinkt goed. Hoe kwam je daar verzeild?

“Je kent mij toch? Ik heb heel veel bedrijfswebsites vergeleken en vacatures tegen elkaar gehouden en ja dan kom je toch echt bij de Vergelijkgroep uit! Ik heb trouwens nu vakantie, lekker hoor!

“Zeker, jee, vergeleken met anderen heb je wel een hoop vakantie.

“Ja, ik weet wel wat ik doe, haha. Voorlopig vind je mij in de Vergelijkgroep! Hee, tot gauw.”

“Ja, tot gauw, ik ga even op de website van de Vergelijkgroep kijken. Wie weet is er een goede match. Tot ziens!

Veel foto’s en symbolen dus de website is geen taaie klus om doorheen te klikken. Ze zijn van “leuk, meest, meer uitdagend” in de blog , nou vergelijk dat maar eens met andere bedrijven. Ze doen óók leuke dingen samen (na werktijd?) en op één van de foto’s die op het kantoor genomen is zie ik een hond op de grond liggen terwijl één medewerkster aan het werk is en even verderop twee medewerkers met elkaar overleggen. De hond is de enige die recht in de camera kijkt. 

 

 

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Humor, Inspiratie

Geef een reactie

