Soms is het te mooi om te wandelen

Start van onze tocht langs de waterval (die staat er niet op)

Het is dé route om te wandelen vanuit Alcoy (Valencia). Zeker, er zijn een heleboel routes maar deze is verreweg het mooiste en daarom hebben we ermee gewacht 😉  Wil je weten hoe de route loopt. de route op de komoot-website.

Barranc del Cint – Ermita de San Cristóbal rondtocht vanuit Alcoy

De tocht Barranc del Cint, de route van de gieren ( buitreros in het Spaans) start in het noordwesten van Alcoy. Wij kiezen ervoor om langs het zwembad, en daarna iets verderop langs de waterval te lopen. Het stenige pad gaat steil omhoog. Even vinden we het nog koud, maar al snel wint de beweging het van de koude wind. De lucht wordt blauwer en helderder dan het nu is, kan het niet meer worden.

Meenemen als souvenir

Oh, wat zou ik er graag een stuk uitknippen om mee te nemen naar Nederland. Niet alleen voor mezelf maar voor iedereen die geen regen meer wil. Hier zou regen trouwens welkom zijn alhoewel we wel begrepen hebben dat Catalonië meer last van de droogte heeft dan de regio Valencia.

De stad met alle bruggen is steeds verder weg en er komt steeds meer kleur in het landschap. De brem bloeit ook al behoorlijk. Al heel snel zien we waarom dit de route van de gieren heet. Ze staan duidelijk niet op mijn foto (kleine zwarte stipjes), maar oh, wat zijn het er veel.

We staan bijna vaker stil dan dat we lopen. Niet alleen de natuur om ons heen, maar het stenen pad gaat ook op in de natuur en zelfs onze kleding lijkt geheel opgenomen in het landschap (blauw en geel).

Bij de start

Als je heel erg inzoomt, zie je misschien de zwarte puntjes
Wat een route!
Heel af en toe maar staat er een bordje

Waarschuwing

De route (moeilijk leesbare houten bordjes) is slecht en nog vaker niet aangegeven. De route bestaat uit de GR7 en de GR330 die er samen lopen. Zorg ervoor dat je een goede app(maps.me) of kaart hebt

Maar ook: deze route moet je niet overslaan als je in de buurt bent. We zijn blij dat we deze pas aan het einde van ons verblijf maken.

Gepubliceerd door juffiegelukkigonderweg

Nog steeds denk ik "ooit schrijf ik een boek". Tot die tijd vind je me op mijn weblog als ik tenminste niet onderweg - op reis - ben. Het liefst schrijf ik over alledaagse dingen en over taal.