Camino 5

Wasdag

Maandag, wasdag?
Dat dachten jullie maar. Als je loopt naar Santiago, dan is Elke dag Wasdag.




Het was weleens lastig met al die verschillende wasjes aan de lijn. Wat was er ook al weer van mij? Zo werden de onderbroekjes van Nadine beroemd. Ze was ze vergeten . Een pelgrim gaf haar onderbroekjes mee aan weer een andere pelgrim Stefan die de route te paard deed. Op een dag kwam paardrijdende Stefan aan bij een terrasje waar wij (en andere niet-pelgrims) zaten en hield wat slipjes omhoog met de vraag: ‘Zijn deze van jullie? Wie is Nadine? Zijn ze van jou?’


En dan was er Iluminacacion de spirituele pelgrim die vaak op blote voeten liep. Net voordat we gezamelijk een soort meditatie zouden gaan houden vroeg hij het woord. We verwachtten allemaal dat hij iets diepzinnigs spiritueels zou gaan zeggen.

‘Wie heeft mijn groene overhemd en groene t-shirt per ongeluk van de lijn gehaald’?

Ik bekende direct dat Wendela ze van de lijn gehaald had in de veronderstelling dat ze van mij waren en dat ze nog op mijn slaapplek lagen. Toen hij deze en nog wat spullen terug had zei hij: ‘als jullie in dit tempo spullen van mij meenemen, dan kom ik met een lege rugzak aan.’ en met een blik op mij: girl, ‘my t-shirt is far too big for you!’

Gepubliceerd door juffiegelukkigonderweg

Nog steeds denk ik "ooit schrijf ik een boek". Tot die tijd vind je me op mijn weblog als ik tenminste niet onderweg - op reis - ben. Het liefst schrijf ik over alledaagse dingen en over taal.